Training en begeleiding op maat

Communicatie

Efficiënt en goed communiceren op de werkvloer is essentieel. Het zorgt voor een goede werkomgeving, voor een goede samenwerking én voor het sneller behalen van doelstellingen en kwaliteitsnormen. 
 

Maar wat is ‘goede communicatie’ nu precies? Communicatie is een zeer ruim begrip dat een waaier aan professionele competenties kan omvatten:

  • argumenteren en overtuigen
  • excuses aanbieden
  • gesprek / conversatie voeren
  • interviewen 
  • feedback geven en ontvangen
  • luisteren 
  • presentatie geven 
  • vragen stellen
  • ...
Iedere organisatie is uniek. De invulling van het begrip ‘goede communicatie’ is dan ook telkens verschillend. Daarom is het belangrijk dat je als organisatie eerst zelf bepaalt welke competenties de medewerkers in je organisatie best bezitten. Vervolgens stemmen we onze vorming volledig af op de eigenheid en op de specifieke behoeften van je organisatie. Zo leggen we de juiste accenten op de juiste competenties.
 

DOELSTELLINGEN

  • verwerven en verfijnen van het inzicht in de grondbeginselen van communicatie 
  • de valkuilen in communicatie leren kennen
  • deze valkuilen kunnen herkennen en benoemen vanuit de dagelijkse werking
  • de eigen stijl van communiceren leren kennen en deze bijsturen voor gebruik op de werkvloer
  • het kunnen formuleren van een ik-boodschap en dit toepassen op de werkvloer en tegenover verantwoordelijken
  • zich bewust zijn van het effect van non-verbale communicatie 
  • de verschillen tussen de eigen logica en andermans logica leren inzien
  • kunnen observeren en interpreteren en dit toepassen op praktijksituaties

Offerte aanvraag

Ik wil graag meer info over deze opleiding